tirsdag 1. mars 2016

Squashspagetti Carbonara

Jeg elsker spagetti carbonara, men jeg prøver for tiden å leve litt sunnere. I denne oppskriften har jeg derfor erstattet spagetti med Squash!

1 squash
salt
Bacon
2-3 egg
1 dl fløte eller melk
pepper
Ost


Lag spagetti-strimler av squashen. Hvis du har maskin eller verktøy til å gjøre dette, så bruk det gjerne. Jeg har ingen av delene, så jeg bruker derfor en vanlig rasp fra Ikea.
Strø salt på squashen og la den ligge 5-10 minutter. Klem deretter ut så mye vann du klarer. Stek squashen med litt smør eller olje for å få ut ekstra vann. Dette hindrer at Squashen blir for bløt i carbonaraen. Når den er ferdig legger u den på en asjett.

Stek bacon og litt hvitløk. Bland egg, melk eller fløte og raspa ost. Temperer eggeblandingen ved å ta litt og litt bacon i eggeblandingen. Deretter helder du alt sammen i panna og steker til det har fått en litt tykk konsistens. Ha dette over squ
ashen og kryddre med pepper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar