torsdag 4. mai 2017

Suksessterte som bursdagskake


Dette er ei kake jeg er veldig glad i og i år ble det prøv å lage litt mer artig ut av den

4 eggehviter
150 g melis
150 g mandler

Mal mandlene, jeg gjorde det enkelt og brukte bare en foodprosessor, men du kan også gjøre dette for hånd med en mandelkvern.
Stivpisk eggehviten og bland forsitkig i melis og mandler. Hell dette utover en kakefor om stek i 160 grader på 30 min. Avkjøl bunnen

4 eggeplommer
1 dl kremfløte
125 g sukker
1 ts vaniljesukker
150 g smør

Bland sammen eggeplommer, fløte, sukker og vaniljesukker. Kok dette til det begynner å stivne. Tilsett mykt smør og rør til smører er smeltet. Sett kremen til avkjøling. Når den begynner å bli kald heller du den over bunnen (behold sidene på formen på inntill fyllet er stivnet slik at det ikke renner utover)  Da jeg lagde denne kaken til påske brukte jeg 1 og 1/2 gange fyllet for å få litt høyere kake da jeg skulle pynte den også. La kaken stå kald til kremen er stivnet. Server

Jeg lagde en del pynt til kaken også for å få den litt mer spennende. Haren er laget av sukkerpasta formet ved hjelp av ulike kuler. Bruk en tannpirker mellom hode og kropp for at den ikke skal dette fra hverandre. Sjokoladen rundt er kvikk Lunsj som er kutett i passe høye biter og festet i kremen. Sjokoladen som er formet til gratulerer er vanlig melkesjokolade som er smeltet i mikroen også brukte jeg en pose som jeg klippet et lite hull i for å skrive ordene. Skrev de på et bakepapir som jeg la i kjøleskapet før jeg forsikig løsnet bosktavene og la de over på kaken


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar