lørdag 5. desember 2015

knekkebrød med urter og salt eller ost

Hjemmelagde knekkebrød er både velsmakende og enkelt. Jeg har lagt ut oppskrift for dette tidligere. Den finner dere her:

http://matforen.blogspot.no/2012/02/knekkebrd.html

Men for å gi knekkebrødene en litt mer spennende smak har jeg brukt både urter og salt og ost på de siste jeg lagde.  Grunnoppskriften er den sammen, men når jeg har smurt knekkebrødene utover platen har jeg strødd over urter og maldonsalt. Jeg brukte timian og rosmarin, men du kan bruke de urtene du selv vil.

For å lage knekkebrød med ost hadde jeg små ostebiter i knekkebrød-blandingen før jeg la det over på stekebrettet.

De stekes likt som grunnoppskriften, men gir en litt mer spennende smak. Knekkebrødene kan fint gies bort i julegave til noen som har alt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar