onsdag 11. mars 2015

Torsk i tomatsaus

Fiskeutfordringen dag 3: Vi syns det er vanskelig å spise nok fisk, så nå har vi utfordret oss selv til å lage en fiskerett hver dag denne uka. Her er middag nummer 3!

En grei og enkel rett som ikke tar alt for lang tid å lage. Men ha tint eller fersk torsk, tok meg ekstra tid i dag siden jeg hadde kjøpt fryst torsk og den ikke var helt tint når jeg laga maten. Jeg lagde en stor porsjon så jeg kan fryse ned i mindre posjoner og ha en enkel rett å ta frem senere.

Tid: ca 20 min
Vanskelighetsgrad: enkel

150 g. torskefile
1/2 boks hakkede tomater
1/2 hvitløksfedd
1/4 løk
1/2 gulerot
1/4 paprika
Salt
Pepper
1 ts. tomatpurre
Eventuelt andre krydder du liker
4 cherry tomater

Bland sammen tomater, hvitløksfedd, tomatpurre og krydder i en ildfast form. Kutt parpika, løk og gulerot i biter og bland dette i tomatsausen. Legg tomatene utover i formen..




 Legg torskefileen på toppen av tomatsausen.

Stekes på 200 grader i 15-20 min





Serveres med en salat eller gulerøtter og potet



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar