onsdag 13. april 2016

Smakfulle kikkerter på pannestekt Cloud brød

Denne retten ble til en dag jeg ville ha noe sunt og fancy mens jeg sto på butikken, men noe raskt når jeg kom hjem. Cloudbrød ble derfor stekt i stekepanna og jeg kom ikke så langt som til å lage falafel, men god, det ble det! Jeg serverte salat og tzatiki ved siden av, men tzatsiki kan sløyfes eller erstattes med andre typer dressing.

Ingredienser:
Kikkerter på boks
Fersk korriander
Hvitløk
Chili
Fersk basilikum
løk
Salt og pepper
Spisskummin krydder
Salat til servering

Ingredienser cloud brød:
2 Egg
kremost
bakepulver

Til tzatsiki
Gresk yoghurt
Agurk
Hvitløk

Tzatsiki: Rasp agurk og klem ut vannet. Bland med salt, pepper, finhakket hvitløk og gresk yoghurt. La stå i kjøleskapet til resten av maten er ferdig.

Cloud brød: Del eggehviten og plummen i to forskjellige boller. Ha en tskje bakepulver i eggehviten. Visp til den er tykk. Bland 1 ss kremost, salt og pepper inn i eggeplummene. Ha det i eggehviten og rør forsiktig om. Stek i stekepannnen på begge sider.

Bland kikkertene med oppkutta løk og krydder. Stek til det er varmt. Server med cloud brød under, salat på siden og tzatsiki på toppen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar